söndag 30 oktober 2016

SAKNAR

Har ingen far att sakna.....
Saknar en far jag aldrig haft


(livsvandrerskanisb)


Det är ju så..som nu när jag var närvarande vid Dorens minnesgudstjänst
att en MASSA olika tankar och känslor dök upp och rörde om
En del mjuka andra lite mer svårsmälta ...om jag så säger
Och några nya tankar och känslor .. dök åxå upp
Såna där "mätningskänslor" som visar på ..att det rört på sig inombords
Sånt som fick mig att inse det jag lämnat .. det som aldrig fanns för mig

Men i alla fall...det som slog mig där och då
Var just den där mjuka saknaden
Av en pappa, en farfar, en make ..som lämnat kvar så många fina minnen
fyllda med OMTANKEN... som är kärlekens signum
Det som Dorens visade sin familj
Att han brydde sig om och fanns NÄRVARANDE där för dom

En sån pappa skulle jag åxå velat ha att minnas
En morfar för mina barn
I tankar på det..dök de korta orden upp till min dikt
Även om smärtan har försvunnit...över det jag aldrig haft..
men längtat efter och velat ha
Så kan jag glädjas med dom som har en pappas och farfars/morfars kärlek att minnas

"Har nyss börjat LEVA
fast jag levt förut" (isb)

"Det är INTE jag som är gammal
Det är tiden som är det" (isb)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar