lördag 11 april 2015

EN SORGENS AVSKED av hunden PUMA



Med ord
Talar du inte

Talar.. gör du ändå

Med själens starka känslospråk

Förmedlar du dina tankar

Vet vad du vill
Vet vad du tänker

STARKA.. är dina ord

Min vän måste jag sälja
För att min kropp inte klarar av
Att han drar

Sälja min vän.. SOM FÖRSTÅR

Det gör det värre

Tårar av förtvivlan fördunklar min syn

Min vän slickar bort dom

Lägger sitt huvud i mitt knä

Kärlek lyser ur hans ögon

Tillitsfullt till mig
SOM TÄNKER SVIKA

Svika min vän.. som förstår



Morgontårar
Stora
Tunga

Ögon tittar
Förmedlar
Vill åka
Stanna hos de andra
Vill
Att jag ger honom fri


(livsvandrerskanisb)

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen ett av de tyngsta besluten man som djurägare måste fatta. När ett djur varit med så länge i livets många faser har man fått ett band som man nästan kan ta på...
    Men om man saknar sitt djur och känner en äkta saknad och sorgsenhet så har man haft dem av rätt anledning -Tänk det djur eller människa som inte är saknat vid sin bortgång...

    SvaraRadera
  2. Hej..Christina
    mm ett beslut som är segdraget och fullt med undanflykter och bortförklaringar
    Som "ser han inte lite piggare ut idag.." och så skjuts beslutet upp ytterligare en dag,vecka Tills man inte kommer undan "VERKLIGHETEN" som ställer sig ivägen..Just nu är det hans fysiska frånvaro som känns av mest Men jag vet ju att när den lagt sig..kommer hans andlig minnes-kropp att göra honom synlig De starka minnen jag bär på av denna fantastiska hund Jaa att INTE vara saknad känns både sorgset och hemskt

    SvaraRadera