fredag 19 september 2014

BLOCKERAT SEENDE



När tankarna är krävande
och envist klamrar sig fast

TITTAR jag
UTAN att SE


(llivsvandrerskanisb)


När jag försökte reda ut mitt tanketrassel..häromdan
Förde tankarna BORT mig från när-varon
Det fick jag upptäcka och inse..när jag var och hämtade hö
Hur blind jag blev för det uppenbara runt omkring mig då

Det som jag behövde SE..för att komma ihåg..blev jag blind inför
För jag tittade UTAN att se
Då mina tankar höll mig borta.. missade jag seendet i ögonblickets NU
Så NÄSTA gång det händer
skall jag försöka
genom att mobilisera mina tankeupprätthållare
så tanke-blindheten INTE ställer sig i vägen
och blockerade in-synen.

2 kommentarer:

  1. Bra blogg min vän :-)
    Önskar dig nu en fin helg..
    Massor av kramar från Nicki

    SvaraRadera
  2. Tack för titten hos mig min vän uppskattas mycket.. Kram Sbnow White

    SvaraRadera